Milí rodiče,

v dnešní várce námětů se budeme věnovat klasickým pohádkám. Všechny zmíněné aktivity jsou skvělé pro rozvoj slovní zásoby, samostatného vyjadřování, gramatiky, fantazie, logického myšlení, soustředění, pozornosti, porozumění řeči, skvělý způsob, jak dítě a rodič tráví čas společně.
1) Pro nejmenší děti je dobré využít pohádky, které jsou velmi jednoduché, často se opakují slova nebo věty – jedná se například o pohádku O řepě, Boudo budko, O Koblížkovi. Dítě podle jednotlivých obrázků vypráví děj. Je možné začít i pasivní účastí dítěte, kdy bude pouze skládat dějovou posloupnost pohádky (rodič vypráví, dítě postupně například doplňuje slova). Vždy je napřed třeba se ujistit, že dítě pohádku zná. Pokud dítě v pohodě zvládá úkol s předloženými obrázky, můžete zkusit variantu vyprávění nazpaměť.
2) Variantou práce s pohádkou, která se zaměřuje zejména na rozvoj jazykového citu, gramatiky, soustředění a pozornosti, je obrázkové čtení. Dítě čte společně s rodičem pohádku, kdy rodič čte klasický text a dítě do vět doplňuje slova dle obrázků, která musí ohnout do správného tvaru, aby zapadla do vět.
Mnohem více obrázkových pohádek naleznete na tomto odkazu (k překlikávání na jednotlivé pohádky využijte růžových šipek vpravo dole pod obrázkem) http://www.sylvafrancova.com/Animacek_pohadky.php?jzk=0